2018. november 24., szombat

Az első munkahétről


Első nap körbevezetettek bennünket munkahelyeinken, találkozhattunk mentorainkkal, és pozitív csalódásként ért bennünket, hogy mindenki nagyon kedves és nyitott. Ahogy teltek az első munkanapok, szépen lassan belejöttünk a feladatokba, egyre rutinosabban végeztük a ránk kiszabott munkát. Igyekeztünk beilleszkedni és minél jobban megfelelni a követelményeknek, valamint az iskolában tanultakat gyakorlatban elsajátítani.

Benyomások és vélemények az első hétről a munkában:

Panni & Zsani:
jól érezzük magunkat a hotelben, ami a munkatársainknak köszönhető. Sokat viccelődünk, ami véleményünk szerint elengedhetetlen az élvezhető munkavégzéshez. Érdekes, hogy senkinek sem az az első kérdése hozzád, hogy hogy hívnak, hanem, hogy honnan jöttél. A munkára visszatérve, az étkeztetésben segítünk, ami annyit jelent, hogy reggelinél és ebédnél az adott napi beosztás szerint vagy használt tányérokat gyűjtünk össze és azokat polírozás után visszavisszük az étterembe, vagy rendes pincérnőkként dolgozva a saját részlegünkön összegyűjtjük az asztalokról, letakarítjuk az asztalokat, evőeszközöket mosunk el, majd polírozzuk őket, az asztalokat pedig visszaterítjük. Legjobban az utóbbit szerettük csinálni, hiszen bár elfáradtunk, itt telt a leggyorsabban az idő. A legnehezebb munka hétvégente várt ránk a szálloda kávézójában. Itt délután 15 órától este 22 óráig dolgoztunk, feladataink változatosak voltak. Asztalokat takarítottunk, kivittük az asztalokhoz az ételeket és itt nyílt a legtöbb lehetőségünk a vendégekkel való társalgásokra. A különböző kultúrák megismerése teljes mértékben kompenzálta a megterhelő munkát.




Laci:
mindenki nagyon segítőkész, jól érzem magam. Sok mindenre megtanítottak pl: barista alapfogások. Szerencsére az angollal sincs baj, itt nem a nyelvtan a fő, csak hogy mindenki megértse a másikat. Nagyon sokat segít a külföldi tartozkodásban, messze magyarországtol, hogy nyitottak és kedvesek a munkatársak. A munkaköröm változatos és kicsit sem unalmas.



Geri:
Az első héten összeismerkedtem a kollégákkal, akik számomra meglepően nyitottan és segítőkészen
álltak hozzám. Amiben tudtak segítettek, a főbb feladatok elvégzését ismertették, a raktárkészletet és az asztalok terítésének folyamatát is megmutatták. A személyzet rendkívül összetartó, a csapatmunkának nagy szerepe van, amikor szükséges odateszik magukat, de természetesen a viccelődésnek is meg van a helye. Sok tapasztalatot szereztem, az iskolában tanultakat gyakorlatban is kipróbálhattam.


Peti:
az első hetem a Pergola Hotel and Spa-ban remekre sikeredett. Az első nap Tanya Hanlon mentorom szívélyes fogadtatása már a nap elején feltettre az i-re a pontot. Ezek után nem sokkal lehetőségem volt megtekinteni a hotelt egy részletesebb szemszögből. Roberto Martone Guest Relations Manager boldogan körbevezetett. A kiruccanás során büszkélkedve beszélt a Trip Advisor-on kapott 78 pozitív visszajelzésről. Roberto egyik fő erénye, hogy a negatív véleményt is pozitívval illeti meg - nem csoda, hogy a recepció egyik szekrényében a Tao-Te-King egyik kiadása lapult, még Mao Ce Tung idejéről.


Timi:
első napomon a bevezető foglalkozáson vettem részt, ahol már a hotel legtöbb alkalmazottjával megismerkedtem. Mindenki nagyon kedves és előzékeny, mindenben segítenek és támogatnak. Kollégáim nagy része nem máltai és ők is legtöbben az Erasmus-szal kezdtek a Solana Hotelben. Először kicsit furcsa volt mindenki akcentusához hozzászokni, de az első hét végére már mindenkivel nagyon jókat beszélgettem. Megmutatták az alap tudnivalókat, feljegyzeteltem a legfontosabb információkat, hogy a vendégeknek én is tudjak segíteni, ha a recepcióhoz jönnek. Szinte azonnal befogadtak a csapatba, sokat viccelődünk és beszélgetünk egymással. A hét elteltével egyre több fontosabb feladatot kaptam, így máris éreztem magamon a fejlődést. Kicsit nehéz volt hozzászokni az egész napos egy helyben álláshoz, de a jó hangulat, a kedves vendégek és az, hogy sokaknak tudtam segíteni elvette a figyelmemet minden rosszról. Pár vendéget én kísértem a szobájukhoz, és mindenki nagyon kedves volt. Érdekelte őket honnan jövök, hogy kerültem ide és hogy milyen élményeket szereztem itt eddig a szigeten. Összességében az első hetem nagyon sikeres volt, remélem a többi is ilyen lesz!


Zsani

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése