2018. november 16., péntek

Gozo 2018. 10.28.

Első itt töltött vasárnapunkon Gozo szigetét látogattuk meg. Reggel busszal indultunk el Cirkewwa felé, a jármű pedig végig vitt minket Málta északi partvidékén, így utazás közben is gyönyörködhettünk a tenger látványában.
Cirkewwából komppal mentünk át Gozo kicsi szigetére. A hatalmas hajó szintén lélegzetelállító látképeket tárt elénk, a három sziget között haladva messziről még a Kék Lagúnát is lehetett látni.

Mikor megérkeztünk Gozóra, újabb buszozás várt ránk, szerencsére a Tallinja itt is segítségünkre volt.
Victoria, Gozo nem hivatalos székhelye felé vettük az irányt. A csapat egyből az itt található játszótér iránt kezdett el érdeklődni, így egy kis időt itt is eltöltöttünk.

Innen gyalog indultunk tovább a városnézésre, ahol az utcákon barangolva szebbnél szebb és érdekesebbnél érdekesebb helyeket és boltokat találtunk, illetve sok magyarral is összefutottunk.

A városnézés után elindultunk megnézni a sziget egyik legnagyobb nevezetességét, a Citadellát. Sok lépcsőzés után a bejáratnál éneklés, és millió turista fogadott minket.

A hatalmas erődítményt több óra alatt tudtuk csak bejárni, és találtunk egy kiállítást Debrecen néven is, bár azóta sem jöttünk rá, hogy mi köze van a magyar városnak a gozoi kiállításhoz.

A Citadella után Gergő ajánlására Dwejrába mentünk, ahol a fiúk meg is mártóztak a vízben. Az este közeledtével átmentünk a kiépített strand másik oldalára, ahonnan leomlása előtt még látni lehetett az Azúr ablakot is.
Itt kiültünk a sziklák tetejére, és csak gyönyörködtünk a tengerben. Ez volt az a pillanat, mikor rájöttünk, hogy még akkor is megéri ez a máltai út, ha sokat kell pótolni!